Heb ik het juiste adres?

Dat is de vraag die u uzelf kunt stellen als u weer eens een dure postmailing verzendt. Ons motto is dan ook: laat geen klant door de post verloren gaan. In de huidige tijd zijn drukwerk en portokosten al duur genoeg, zorg daarom dat het poststuk op het juiste adres bezorgd wordt. Dit door uw bedrijfs-adressenbestand door ons te laten controleren op de juistheid van de ten naamstelling en het vestigingsadres dit op basis van de inschrijving bij de Kamer van Koophandel. De kosten zullen u alleszins meevallen. Bent u geïnteresseerd neem dan contact met ons op, via het contactformulier op onze webpagina.

Ontdubbelen: Ook voor het ontdubbelen van uw bestanden kunt u bij ons terecht. Een goed contact met uw klanten wordt voor een deel bepaald door de kwaliteit van uw adresbestanden. Indien een relatie tweemaal dezelfde mailing toegestuurd krijgt komt dat niet over bij uw relatie. Hierbij beperken wij ons niet tot alleen adres gegevens, denk hierbij aan uw gehele relatiebestanden. Natuurlijk kunt u beide opties laten combineren, zodat u een schoon bestand overhoud waarbij elke relatie maar een maal op de juiste wijze voorkomt. Heeft u interesse neem dan contact op met Maria van de Water. Zij kan u uitleg geven over een tal van oplossingen in deze.

Datakwaliteit

Een uniforme adres kwaliteit betekent voor u allereerst dat u inzicht heeft welke personen en adressen er dubbel in uw database zijn opgeslagen en kan bepalen of er bijvoorbeeld meerdere aanvragen of bestellingen te herleiden zijn tot dezelfde persoon. Heeft u dit eenmaal vastgesteld dan zijn deze relaties vervolgens eenvoudiger te onderhouden en voorkomt u bijvoorbeeld dat relaties dubbel worden benaderd.

Daarbij zult u dus adressen periodiek dienen te updaten, wanneer personen zijn verhuisd (circa 10% per jaar), zijn vertrokken en mogelijk zijn overleden. Dit doet u uiteraard om de kosten van de postretouren te besparen, maar tevens om de relaties, inclusief de gerelateerde omzet, zo mogelijk te kunnen continueren. Dit kunt u bereiken door alle postretouren te verwerken, maar u zult merken dat relaties niet altijd de moeite nemen om een adreswijziging door te geven. Hiervoor biedt bijvoorbeeld een nationaal verhuisbestand uitkomst. Niet alleen vanwege de hoge dekkingsgraad, maar ook vanwege de kostenefficiënte aanpak.

Tot slot en zeker niet onbelangrijk beoogt u een relatie op te bouwen en te onderhouden door invulling te geven aan een klantgerichte en een persoonlijke benadering. Een correcte weergave van de naam en adresgegevens is het eerste waar uw relaties u op zullen beoordelen. En hoewel dit aspect minder kwantificeerbaar is, zal dit mede bepalend zijn in de mate waarin zij uiteindelijk loyaal aan u zullen zijn.

Kortom data kwaliteit is een niet te onderschatten factor om uw doelstellingen op het gebied van bijvoorbeeld klantenbinding en omzet te kunnen realiseren.

Ons advies is dan ook, wacht niet op het moment dat de postretouren beginnen op te lopen.

Oplossing Informatieserver

Het uniformeren van bestanden en het uitvoeren van bestandsbewerkingen, zoals het normaliseren, herstructureren, splitsen van adresvelden en het ontdubbelen van bestanden, behoort bij Advanced Database Products tot de standaard werkzaamheden.

Bij de invoer van adresgegevens via een webformulier, webservices, data entry scherm, call center scherm of een batch verwerking van een respons bestand, worden de nationale referentietabellen geraadpleegd, die de kwaliteit van uw adresgegevens in uw database waarborgen. Advanced Database Products gebruikt hiervoor Europese referentie tabellen, zoals die van Nederland en België, die het mogelijk maken dat straatnamen, postcodes en plaatsnamen uniform en up-to-date in de database worden vastgelegd en waarna bijvoorbeeld eenvoudig periodiek de verhuismutaties kunnen worden verwerkt en overige wensen op het gebied van data kwaliteit worden ingevuld.

Uw voordelen

  • U verlaagd uw marketing kosten (bijvoorbeeld portikosten)
  • U krijgt een beter en compleet klantbeeld
  • De kwaliteit van uw managementinformatie neemt toe
  • U verbetert de relatie met uw klant